Gua dah mula bingai.

Baru dua tiga minggu gua jadi warga UUM, banyak pembaharuan gua nampak. Lu bosan kan gua asyik borak pasal UUM? Gua tau dah. Lantak lu lah, nak baca ke tak.



Yang pertama.

Gua dah pandai berbual I U, I U ni. Bukan main geli gua rasa. Selama hidup gua, paling berhemah pun kata ganti diri yang gua pakai adalah Syafa & ____ (Addressee), itu yang paling sopan sekali dalam dunia ni. Dengan kawan-kawan rapat, jangan harap la nak ber I U, itu memang mengundang lempang. Kecuali dengan kawan-kawan yang memang dari awal ber I U, tu contoh gua nak bergedik je. Tapi kalau dengan Ijat or Sheima or Ajie nak ber I U, gua libas diri sendiri.

Yang kedua.

Semua orang tahu gua tak boleh hidup takde nasik. Nasik tu umpama kekasih gelap gua. Satu hari tak makan nasik, gua boleh marah seminggu genap. Dan semua orang tahu gua kalau makan nasik, mesti kena ada kawan. Gua tak boleh makan tak berteman. Jadi dekat sini, jadual makan nasik gua betul-betul terganggu. Last gua makan nasik, dua hari lepas. Jangan harap la lu nak kawan dengan gua kalau gua dah hot esok nanti ni.

Yang ketiga.

Manusia paling nerd dalam UUM ni gua lah kot. Tak semena-mena gua rajin tak tentu hala. Bayangkan, sebelum kelas, gua baca buku, gua siap buat notes. Ini bukan diri gua yang sebenar sikit masa dulu. Adakah gua telah dirasuk hantu pembelajaran? Itu yang kita kena selidik. Assignment pertama gua, summarize 20 bijik journals. Hoi lah meninggal! Siapa-siapa dekat UUM ni sikit hari lagi boleh la kot tengok sekali sekala gua borak dengan beruk.

Yang keempat.

Gua baru belajar yang dekat sini tak boleh pakai jeans pergi kelas. Gua stress betul. Baju kurung dah la bawak sikit. Memang la kelas sikit je. Tapi gua rasa akak-akak sekelas gua memang boleh perasan baju apa gua pakai. Bukan nak cakap gua paling cantik dalam kelas, tapi kalau dalam kelas ada lima orang je student, tak macam kerja masing masing belek corak baju kawan sebelah kalau boring dengar lecture.





Sebenarnya gua rindu rumah weh. Gua homesick, gua makan megi hari-hari, gua malas nak basuh baju, gua beli cerek elektronik bila dah masak air rasa macam besi. Gua jalan kaki dari bus stop pergi kelas punya lah jauh ya Rabbi. Gua nangis!

Gua tak sabar nak bulan 1 ni, gua nak pergi Indonesia, gua nak cari jodoh. Jodoh pakai baju koko.

No comments: