Apabila eyebags sebesar bantal.



Senangkan hati buat fikiran berubah? Atau dalam kes ini, senangnya fikiran buat hati berubah.


2-3 tahun dulu, manusia ini yang aku maki dalam setiap suap makan, dalam setiap lelap mata, dalam setiap nafas.
2-3 tahun dulu, manusia ini buat aku menggagau cari tempat berpaut sebab seluruh hati ikut pergi bila kami tutup pintu persahabatan.



2-3 tahun kemudian, aku mula pandai fikir, atau jilat balik ludah sendiri, kata sesetengah orang. Kenapa berbalah pasal lelaki yang belum tentu ambil tahu langsung pasal aku. Buktinya, hubungan aku dengan lelaki itu hanya tahan 6 bulan, dan hubungan mereka berdua tahan selama 2-3 tahun ini. Hebat kan skil matematik aku?




Oh, sebenarnya nak cakap, selagi Tuhan kata jodoh berkawan kau itu tetap, maka pusing-pusing lah macamana pun, sudahnya kau akan jumpa orang yang sama. Benci lah kau dengan penuh dendam, penuh marah, penuh sakit, kalau Tuhan kata ada dia dalam hidup kau, maka ada lah dia.



Walaupun jadinya peluang kali kedua tak sama macam kali pertama.





Oh, satu lagi. Jangan menyesal setiap kali persahabatan yang kau cipta tak menjadi kesudahannya, sebab dari setiap itu lah kita belajar tentang apa lebih dan apa kurang dalam diri kita.



Tapi kalau ada sesiapa yang dah tanak kawan dengan aku dah, cakap awal-awal. Senang.

1 comment:

Anonymous said...

aku suka entri ni