Yen si Cina kangkung.



aku muak nak bersedih. lalu entri ini khas untuk Yen, sebab lawak dia layak buat wajah dia direndam dalam sink. gambar di atas menunjukkan aku dengan Yen, atau lebih selesa dipanggil wanita lindungan Kaabah.





di dalam dua gambar ini, terdapat aku dan Yen, bersama dua lelaki berbeza. yang membawa kita kepada hobi aku dan Yen.

hobi kami adalah berebut lelaki.
entah bila lelaki mahu berebut kami, aku tidak tahu. setan betul keadaan ni.

hobi kami akan bermula dengan: pilih satu lelaki yang kami dua-dua berkenan, kemudian berangan lah segala mimpi-mimpi yang yakin setinggi langit. kemudian, perebutan ini akan diselang-selikan dengan maki hamun bila angan-angan Yen lagi hebat dari aku, selalunya memang begitu, aku tidak imaginatif.

lelaki pertama, Reska, seorang Indonesian yang gila babi kelakarnya, mahu sahaja aku hempuk, tetapi apakan daya, budak kecil ini kuat melawan. selamba je panggil aku Titanic time kitorang mandi sungai that day.Yen lebih suka dia dengan tegar, tak nampak kah aku ditolak kerana menyemak di dalam gambar?

jadi kami pun berangan lah, apabila sudah selesai berangan, kami akan buat presentation lah kan, bentangkan angan-angan. lalu Yen juga yang kena maki, sebab aku kalah dalam bab-bab berangan.

lelaki kedua, abang Hairi, ahli Senior Division Mumu's classification.(eleh, abang Hairi dah rasa hot la tu!) baru lepak dua tiga kali, tapi aku dah boleh agak kedegilan Abang Hairi ni macamana, tidak boleh ditegah, dan sering membluetooth kami, siap la dia tak lama lagi dia yang melatah, tengok la.

jadi kami pun berkenan la, berangan lagi, berangan punya berangan, Yen punya angan-angan lagi dahsyat dari aku. apalagi, dapat lagi sekali cacian dan hinaan akibat tidak sedar diri. siap kau Yen.


oh, Suluh pun direbutkan kami jugak. gambar bersama Suluh tidak ada sebab Suluh tidak mahu bergambar dengan kami. konon-konon berangan Ayat-ayat Cinta lah kan, aku Aisyah, Yen jadi Maria. hahaha, kalau kau dah duduk atas kerusi roda, tak dapat la Yen oi!


sebanyak mana rasa aku tidak mahu bermadu dengan Yen, sebanyak itulah rasa sayang aku dekat Dia.

9 comments:

bokbon said...

angan-angan pasal gua takde ke?

Syfa Nisa M said...

ada, siapa kata takde?

putihreddish said...

toksah yen jadik maria laaaa..maria 2 kan chantek..xnk berebut ngn maria plk ke?????hee

Syfa Nisa M said...

ahahaha, nuriahtun maria nak join rebut merebut ke?

putihreddish said...

nak nak!!!!!jom kite rebut kasut yg longgok2 kt danau tu!!!!best ape

Hairi Tahir said...

i speechless....

Syfa Nisa M said...

haha, dah rebut kasut, nak kongsi hati dengan siapa? hahaha, kak maria, cepat bawak syapa naik ayden.


abg heri, motaef speechless?

yen said...

naone kadeli kirey!

Syfa Nisa M said...

haha, ilebiutu yen!