aku memang pemalas.

aku malas ambil tahu pasal orang malas macam kau kalau aku ambil tahu last-last aku yang bengang sebab semuanya aku yang kena susah hati kau pula buat bangang macam biasa sebab kau dah sedap hidup kena suap dengan ibu dengan ayah.


aku malas fikir pasal hati pasal perasaan dan apa-apa yang berkaitan dan juga apa pandangan serta firasat orang lain yang cakap jodoh aku lambat ke atau aku tak berjodoh langsung ke lantak lah tak berlaki sampai mampus pun aku tak heran kalau dah takde sangat aku buat kelab wanita-wanita sunyi.


aku malas fikir pasal kau dengan kehidupan kau hidup aku sendiri pun tunggang langgang takkan la aku nak huru-hara sibukkan hal hidup kau kau pakai cantik ke tidak dah tu badan kau lantak engkau lah.


aku malas nak layan setiap kali kau tunjuk pandai hei pampers anak kau pun kau malas tukar kau claim kau tau macam-macam dari politik ke hal-hal artis sampai la ke hal-hal kain dalam orang kan KRU cakap diam itu pintar?


aku malas nak berbunyi lagi jadi lepas ni tak kisah la kau nak kutuk aku apa pun tak luak punya aku dekat sini kenyang makan pahala kau hantar free-free untuk aku.


aku malas nak layan orang yang datang rumah aku lepas tu sindir aku itu sindir aku ni kau tu jauh lagi muda dari aku kalau kau rasa kau baik sangat tapi kalau mulut kau kurang ajar berapa lama lagi kau boleh hidup aku nak tengok juga.


aku malas nak dengar pasal orang tua tak sedar diri kalau kau tu dah tua bawak-bawak la duduk dekat rumah diam-diam jangan main terjah ikut suka hati cakap family aku itu family aku ini kalau kau jeles dengan pokok orkid mak aku kau cakap je laa tak payah nak pancing macam-macam.


aku malas nak handle kerenah kau nak sound aku macam-macam pasal aku tanak pakai tudung dah besar panjang pulak tu belajar dekat tempat islamik tapi kepala bogel eh sukati aku lah anak kau sekolah agama pun boleh kena tangkap dekat sekolah berdua-duaan dengan lelaki ada aku pergi ceramah anak kau?


aku malas nak heran kau kau tengok aku macam perempuan murah terpesong jauh jangan yakin sangat kau ada atas garisan yang betul bila kau dah mula judge aku kau sebenarnya dah lari dari landasan kau sendiri.




aku sebenarnya dah malas dengan cuti ni, jadi semua benda jadi tak betul.

2 comments:

Anonymous said...

sabar2...mulut manusia ni mang xleh nak tutup..tgl lagi nk kena gam gajah je..peace!

Syfa Nisa M said...

anon, terima kasih, nasihat anda amat saya hargai.