keraguan aku tentang genre musika.

aku ada masalah yang mana aku sukar membezakan genre-genre musik yang aku gemar.
yela, senang cerita aku memang pakai hentam je dengar.
dan langsung takda inisiatif untuk amik tau.

bukan aku malu bertanya, atau syok sendiri.
tp aku dengar lagu adalah utk diri sendiri dan bukan utk berkongsi dgn orang lain.
dan musik bagi kondisi aku sekarang bukan lah ilmu.
tapi hiburan. dan aku tidak se-extreme itu.

ada orang kata suatu masa dulu,

"kalau kita tau apa genre-genre lagu yg kita dengar, bila org lain tanya, at least kita tau,"

maksudnya, pengetahuan itu utk impress org lain? ye! aku tak setuju.
lalu, kerana itu lah aku tak pernah amik peduli apa sebenarnya muzik yang Daughters, See you next Tuesday, Despised Icon, or even New Found Glory main. Siti Nurhaliza pun aku tak tau apa pengkhususan nya.
sebab aku tak pernah ambil peduli.

yang aku tahu, aku dengar muzik mereka sebab sedap didengar walaupun kawan-kawan aku kata itu lagu kambing.

aha,aku tahu pendapat ini benar-benar berbeza dgn org lain. tp nak buat cemana, bukan salah aku aku dan bukan juga salah org lain, memg ini yg aku faham.

tapi aku suka pepuan ni. gila.


oh, juga, jgn cakap aku lame or aku poyo bila aku kurang memberi tumpuan kepada local scene.
buat masa ini aku masih melihat korupsi. atau aku rasa ia lebih kepada sifat berkawan-kawan, comradeship kata mereka. mungkin sebenarnya mereka bagus, tp ntah, mungkin sebab aku tak cool.




saya memg tak cool.
maaf.

No comments: