Love story = hek eleh.

Perempuan mana yang tak kalau tengok love story, lepastu cerita dia macam menyentuh hati, and then diorang akan jadi macam, "Awwwh, sweet gila cerita ni." ataupun, "Aaaaaa, sedih lah cerita ni.". Aku pun macam tu.


Tapi aku senang sangat nak terinspired dengan love story, even love songs. Sumpah aku rasa macam entahapehape. Kadang-kadang aku rasa macam aku jiwang tak bertempat. Lepastu selalu create cerita cinta untuk diri sendiri punya. Lepastu nak watak lelaki hensem, kaya ada kereta, kerja besar je. Tipikal nak mampus.



Orang cakap tak salah berangan. Tapi kalau berangan hasil takde, tak guna jugak, ye dak?


Tapi sebenarnya aku lagi terinspired dengan bitterness, hardships, hati yang tengah down dan frustration. Because I believe those things yang buat aku rasa kuat sangat. Yang buat aku jadi vain nak mampus. Yang buat ego aku menjulang.


Jadi itu lah masalah aku, aku manusia yang sangat sangat difficult. Memang betul dalam dunia lagi berjuta orang yang lagi susah dari aku, lagi banyak kena dugaan yang teruk teruk sampai rasa nak sembunyi bawah sink dapur.



Tapi after all, bukan tanak rasa bersyukur setakat ini je susah yang aku dapat, tapi aku tak boleh rasa susah yang kau rasa, dan tentu tentunya kau tak boleh rasa apa yang aku rasa.




Macamtu lah circle dia.




Sebab itu aku tidak pernah minta orang faham keadaan aku. Sebab itu semua buang masa. Aku pun belum tentu faham keadaan sesiapa.





For now I have lost my muse, aku pun tak tahu nak rasa apa sebenarnya.



Semak.

No comments: