malam pertama dan terakhir di Batu Pahat.

okay, sampai sampai rumah around 6.30 petang sebab singgah sana singgah sini siap menonton cerita Santau dalam kereta Sheima. okay iklan, gila takut cerita tersebut dari awal sampai habis meracau je keje dia.

sampai rumah, berborak bawah pondok bergosip sana sini sama Puan Shikin dan juga Cik Mat, maka aku masuk rumah dan sibuk-sibuk dekat computer.

8.15 malam, Puan Shikin sudah start jerit,

"Adik, siaaap makan ayah, senduk nasik, ayah dah lapar sangat dah tu, tak nampak terlentok tu?" sambil merujuk kepada Cik Mat yang tersadai depan tv.

okay, dengan gagah nya aku melangkah ke dapur, sampai dapur konon-konon nak buat-buat sibuk lah kan, lalu,

CARI SENDUK TAK JUMPA, CARI JUG AIR TAK JUMPA, CARIK LIMAU NAK BUAT AIR PUN TAK JUMPA.

lepas tu seperti biasa lah kalau tak jumpa barang aku mesti mengamuk ngamuk punya salahkan barang tu duduk merata-rata.

lalu, pedas kata-kata Puan Shikin,

"Itu lah dia, seronok sangat Kelumpo tu, jarang nak balik rumah, sampai senduk dekat rumah ni pun tak jumpa."




ahaha, selamba aku pijak ekor Lupi yang ketika itu sedang melantak tapi aku tahu dia sedang gelakkan aku.

No comments: