kan senang kalau hidup macamgini selalu.

semalam pergi Chow Kit cari jeans dengan kanak-kanak terencat. hujan, terbatas sedikit pergerakan, tahniah juga kasut aku tenggelam dalam lopak air jahat.

belek belek, yang cantik semua size 30 ke bawah dah kalau aku gagah juga beli mesti sampai betis je kan. sambil tangan menari-nari aku membebel lah dengan Ain,

"Syapa nak carik ripped jeans lah, kata sampah, kena la selekeh selekeh bla bla bla."

tak jumpa lah pun ripped jeans. tetapi ternampak satu washed jeans wah teringin teringin aku pun beli. RM5 je bai rugi ah tak beli. tetapi begitu yakin saiz 34 siap pesan dengan Sheima,

"kalau aku tak muat haramjadah, kau ambik jeans ni tau Sheima."

"ogayh!"

sampai sampai rumah, terus test, mak aiiii santak kan nak muatkan jeans tersebut aku mengucap entah berapa kali okay baru muat.

Yen bersimpati, terus berkata,

"Pa, kalau nak kasi selesa kau try squat kan, nanti dia stretch bla bla bla." aku layankan je sedang dalam hati menyirap sebab tak boleh bernafas.

okay, squat slow slow,

"PRAAAAK!"

lahabau punya jeans, aku check, sekali yang koyak bukan dekat tempat tempat sulit, akan tetapi koyak di kedua-dua bahagian lutut.

wahahahaha gelak jahat rasa puas sebab impian tercapai walaupun kawan kawan sedang gelakkan aku.


satu-satunya barang tidak berkualiti yang berjaya buat aku puas hati.

No comments: