cant stand the written abuse, eh?

"Hello, boleh saya bercakap dengan Cik Syafawati Khairunnisa? Saya dari Suruhanjaya bla bla bla, cik ni tuan punya blog BERI SPERM ANDA, betul? ni nak beritahu eh, kami menerima aduan daripada Cik BLABLABLA ye, mengatakan beliau tersinggung dengan blogpost anda yang bertajuk 'silap besar la kak, kalau gua diam, tak bermakna gua suka.'"

"Disini, kakak nak berbincang dengan adik ye, kakak nak sarankan supaya adik delete sahaja post itu dan komen komennya sekali, sebab jika adik tidak buat begitu, pihak yang membuat komplen akan membawa perkara ni ke atas bla bla bla."

"Ini sebab pihak yang komplen itu sudah revealed nombor telefon semua orang yang terlibat dengan post itu, bermaksud mereka yang tinggalkan komen dekat post itu lah. Dia pun dah beritahu berkenaan dimana tempat belajar. Jadi, kakak cuma mahu beri saranan sebab selepas ini jika benda ini dibawa ke atas, maka pihak yang terlibat akan dimaklumkan bla bla bla."


Sumpah aku gelak sampai kiamat.
Boleh saja aku delete, tetapi yang berbekas pedih, dekat hati, bukan mata, ye tak?
Orang yang takde kena mengena, konon nak kenakan aku balik, selamba cakap aku macam macam, PELACUR LAH, BAPUK LORONG HAJI TAIB LAH, MURAH LAH, segala nya lah kan, aku relax sahaja lagi, siap senyum bangga. Takde pun rasa nak pergi mana mana suruhanjaya tolong pergi shoot mana-mana orang.
Jadi, jangan nak gelak sangat lepas ini, sebab macam aku cakap,

"Nasib kita, kita sendiri yang tentukan, orang lain takde kena mengena."


Oh, buat mereka yang berkenaan, aku ada satu quote, khas untuk kalian,

"Kalau adik rasa ini kelakar, kitorang yang kena process kerja ni, lagi lah rasa kelakar...."

eat that shit.

and kakak yang telefon tadi, terima kasih kerana membantu saya, kalau tak mesti saya dah masuk penjara sebab blog saya.

13 comments:

Maryamah Karpov said...

reporting on ur personal matters to the authority is just plain stupid and wasting other people's time.hek eleh, come on lah...

get a life and woman up ya twat!

p/s: lepas ni sila jangan lupa dial rumah sakit jiwa pula untuk mendapatkan rawatan mental

Anonymous said...

haha. cakap banyak la kau. delete juga entry tu. pengecut.

Syfa Nisa M said...

kecut tak kecut.

nak kira kau tu sekarang lagi pengecut.

fikir dulu sebelum cakap. ahaha.

aizowen said...

betol.betol.betol. ko ni memang pengecut la pa..asal ko delete entry tu? hahaha..
kalo delete pon entry tu,ingat orang akan senang2 lupe ke? sekolah kite bukan besar sangat.pusing2 situ jugaklah peginye...

anonynous:alahai kaw...sedey!

pa, rindu ko lah!

Anonymous said...

fa..serious lawak ok!!! bodoh siud!! mmg bangang!!

Syfa Nisa M said...

ijat, ahaha. aku dah agak dah, sudahnya post ni nanti akan jadi macam yang dulu jugak. dah kena delete lagi.

nana, i know its you. aha, lawak gila kot aku gelak gelak je time kakak tu call.

Faiz Ismail said...

hahaha..pa, aku dpt tau pun aku gelak besar pa.

*aku bole bayang muke officer suruhanjaya tu time take down report*

Unknown said...

"Kalau adik rasa ini kelakar, kitorang yang kena process kerja ni, lagi lah rasa kelakar...."

Ini lawak sampai akhir dekad.

Tapi ini?

"Cik ni tuan punya blog BERI SPERM ANDA, betul?"

Ini lawak sampai kiamat.

P/S: Hey cellulite factory, have you heard of verbal abuse before? *senyum sampai telinga

Psychopath said...

LOL. cellulite factory!!!
cem kimak la..
btw pathetic la...

veryMERA said...

Nora,kenapa comment guna nama pena?
Hahaha

Anonymous said...

hahaha..ye lah. siot je mira. baru nak bernama2 pena. =)

oh yea, sudahlah syapa. ko delete entry tu doesnt mean u're pengecut. thats just being wise. =)

Syfa Nisa M said...

oho, biasa lah nora, sebab semua orang mahu menang, and hanya sikit sahaja yang mahu telan rasa kalah.

Anonymous said...

macam lagu dewa- hadapi dengan senyuman.

"menyerahlah untuk menang"