tak cukup lagi ke sikap aku yang suka menyotong?

situasi satu.

"cuba la jangan berkasar-kasar sangat, mana ada lelaki nak perempuan kasar."- Puan Shikin, Mak Long Nita, Munawar Hafizie Mukmin, Lye.

ayat serupa, sama, sebijik. nampak sangat ahli keluarga ini dah berbincang untuk guna ayat yang sama.

situasi dua.

sedang bergelak ketawa sama Aulia, lalu tiba-tiba dia cakap,

"Kak Syafa, perempuan itu harusnya lemah lembut, lemah gemalai, sopan santun, gotong-royong. haa, baru nanti ada lelaki yang mau sama Kak Syafa. enggak perlu aku carikan lagi buat kakak."

aku terdiam, bukan sebab terasa, tapi sebab fikirkan kenapa perkataan gotong royong tu kena ada?

situasi tiga.

komen-komen sama Yen and Conan, konon-konon berebutkan si Conan. sekali Conan cakap, 

"aku suka Yen, lemah lembut, sopan santun."

pundek. 

2 comments:

Encik Puaka said...

saya suka conan juga.

*kate orang dalam hati*
bukan bawang tau!

Syfa Nisa M said...

ahaha, gatal betul orang dalam hati tu. kannnnn.