tipu kalau kamu kata aku tidak rindu.

sumpah aku takkan lupa.

ketika kita sama-sama lari dari flasher depan taman.
ketika kita sama-sama kejar bas sekolah dalam pekat pagi.
ketika kita sama-sama menangis sebab kamu jatuh depan rumah aku.
ketika kita sama-sama makan kueyteow tomyam setiap hujung minggu.
ketika kita sama-sama giggles bila kamu kenalkan teman lelaki kamu pada aku.
ketika kita sama-sama baring atas bonet kereta berebutkan bintang di langit.
ketika kita sama-sama sayu bila kamu minta ibu aku gantikan tempat arwah ibu kamu.


dan takkan aku lupa,
ketika kita sama-sama saling bermaafan sebab jarang berhubung,
genap seminggu sebelum kamu pergi menghadap Ilahi.


tenang kamu di atas sana,
tunggu sehingga aku tiba, supaya kita dapat sama-sama, sekali lagi.


al-Fatihah buat Allahyarham Eliyana bt Ismail.
27.01.1987 - 18.10.2008

2 comments:

Anonymous said...

al-fatihah...

semoga rohnya ditempatkan di kalangan orang beriman.

-Gmi-

Encik Puaka said...

insyaAllah beliau ditempatkan di sisi Allah, bsama semua golongan yang beriman.

harap2 kita juga ada tempat di sana.
bersama semua yang disayangi-Nya.


amin. amin. amin ya rabbalalamin.