suara hilang=orang sekeliling berpundekan.

tak semestinya kalau kita kehilangan suara,
suara husky yang tinggal itu buat kita rasa seksi.

babi aku benci keadaan ini.

suatu malam aku batuk-batuk, ni batuk style tekan tekak teruk punya.
okay, takpe.

aku tidur dalam kereta macam biasa.
bila aku bangun pagi, suara aku berubah jadi garau.
lalu aku dipanggil BAPUK YANG SEDANG SEDIH KERANA TIDAK DAPAT CARI MAKAN.
fasa pundek pertama.

okay lagi.

tengahari keesokkan harinya, aku pergi lunch dengan Ijat,
memang la dia tak kutuk, tapi dia gelak-gelak setiap kali aku start cakap.
fasa pundek kedua.

petang-petang saja nak cari makan,
so keluar dengan Yen, Hazeman and Kak Maria.
babi diorang buat-buat pekak bila aku cakap.
especially Yen;
"aaaaapaaaaa syaaapaaa? tak dengaaarrr laaaa."
lepas tu, ramai-ramai nyanyi lagu kuat-kuat sambil jeling aku.
time aku cuit-cuti Yen nak ajak pergi cari bekalan udara,
Hazeman sound,
"dah bisu pun nak merokok lagi."
rasa kepala bengkak kena hempuk.
fasa pundek ketiga.

okay,
ini lagi bengang.
sampai batu pahat,
masuk dalam kereta,
aku dah siap la salam-salam bagai ni.
baru keluar 2 3 patah perkataan tanya khabar orang tua,
tiba-tiba Cik Mat toleh, dan separa menjerit;
"eh! ini bukan anak aku! anak aku perempuan, bukan bapuk! keluar! keluar!"

kalau tendang angin, angin boleh rasa sakit tak?

7 comments:

Encik Puaka said...

hahahahaha... lawak syial.


ps - tak try minum air asam jawa? bukan dalam tin. perah sendiri itu...

Syfa Nisa M said...

eeew, tak sedap la kak puaka!
nak muntah.

Encik Puaka said...

kata mahu sembuh sakit tekak. kan....

Syfa Nisa M said...

air sirap tak boleh kasi ilang sakit tekak ke?

aizowen said...

xpe pa, xpyh minum asam jawa bagai..
sexy pe suara ko.. atlast bapok ori wey

aizowen said...
This comment has been removed by the author.
Syfa Nisa M said...

hak alah ijat, lu jangan nak bakar line eh?