(....)

sebaik sahaja entri di baca,
maka saya terima segala konsekuensi.
tidak kisah, tidak kisah.

maaf yang pertama-pertama kali nya,
saya mahu semua lihatnya indahnya dunia disebalik susah-payah jiwa terpijak.

susah untuk orang faham apa yang kita rasa,

saya faham, saya faham.

tetapi sesakit mana pun satu keadaan,
itu hanya fasa.

sebesar mana pun rasa beban yang menghempuk kepala,
balik kembali pada diri sendiri bagaimana mahu selesaikannya.
tetapi ini tidak bererti letak tepi akal fikiran dan julang hati.

terdesak manapun,
tersepit manapun.
pentingnya bijak menguruskan rasa.

ada sebabnya jika keadaan mula berbunyi.



kakak, bukan niat saya mengajar,
atau tunjuk lebih tahu.

faham kakak maksud saya, bukan?
rugi.

1 comment:

putihreddish said...

terima kasih syfa kerana masih peduli.
susah kalau keikhlasan disalah erti.
lebih susah kalau pinta bnda2 yg org xbleh nk penuhi..

dosa besar rupenya perasaan terlalu menyayangi ni..

baik..takkan akak ulangi dosa besar tu lagi.