Gila kau, hidup aku memang membuang masa sahaja.

Sejak tiba di Kuala Lumpur, mengikut kronologi:

Hari pertama:

Tiba jam 5:30 petang, aku pergi rumah Lye dengan menaiki tren.
Jadi bayangkan keadaan umat manusia,

jadi keputusannya: migraine sepanjang malam.

Hari kedua:

Pagi-pagi aku sudah bangun(terseksa siol hidup begitu), pergi mencari ptptn di chase perdana dengan Lye, mula-mula salah jalan, siap masuk parking, rugi RM2. tu lah, sape suruh tak mau bertanya. Okay lah, sudah jumpa chase perdana, masuk parking lagi, sejam RM3.50(pundek, kata aku dalam hati), melayan rempit penjaga parking, gila babi geli, (terutamanya dengan :”sayang, bak tiket tu sayang”, kepala pundek kau.)

urusan aku dengan PTPTN : 10 minit. babi.

Hari ketiga:

Siap-siap mahu pergi RTW atas pemayungan Jijo, lepas itu beliau buat hal, tidak mahu ambil di rumah Lye, atas alasan apa aku tidak tahu pundek dia lah, okay lagi aku tunggu di tempat kerja Lye. Menunggu sehingga 2 jam, takkan lah tak naik darah kan? Tambahan Si Hot Hanna yang menunggu terpaksa balik awal, aku text Jijo, “gue tak jadik pergi.” Tunggu macam sial, lepastu kang rugi duit, band pulak nak harapkan TWKUA je, baik mati sahaja. Sudahnya outing dengan 4 ekor budak lelaki nakal(seekor berwajah exbf yang perlu direjam, ternganga sial aku.) dan jijo datang menyebok juga. Phbbtt.

kaki lenguh hingga tak boleh tidur + migraine lagi.

Hari keempat:

Lepak di rumah lye, bangun lambat sikit 10:30 pagi (tak cukup jugak siaaaaa.) pergi rumah ain ambil laptop yang dah takda monitor pakai LCD (yang berat macam lebih baik buat kerja buruh binaan dari angkat benda tu) dan juga bedset yang aku paksa dia basuh, pergi Mydin dengan Lye dan Min beli meja study yang kecil tu sebab kadang-kadang kaki aku kebas asyik tergantung atas kerusi je, cek duit loan yen kata dia punya dah masuk tapi aku cek ada RM12.90 je dalam tu (pundek, bapak aku nelayan siaaa, masukkan duit cepat sekarang!) bungkus McD, Lye menyumpah sebab prosperity burger pedas nak mampus, balik tanah-konon-suci penat mengangkut sampai third floor, pastu terbongkang tanpa peduli keadaan sekeliling.

aku memang tak pernah rancang pun nak kemas bilik, aku rasa better biarkan bersepah.

No comments: