nak carik kayu, nak carik kayu.

"Kenapa lu yang nak carik kerja, tapi gue yang tolong emailkan semua resume lu?" - Lye





Dah dua hari, kerja aku dengan Lye adalah browse kerja-kerja yang available, and email cover letter yang mengandungi perkataan manis manis serta resume dengan harapan ada yang sangkut. InsyaAllah. Antaranya,


Human Resource Exec. (wah, bunyi exec macam sedap je dekat telinga aku kan.)
Editor or Sub-Editor. (taknak kalah)
Translator. (aku rasa nak cuba translate dari Arab ke English/Malay tapi dapat rasakan itu semua hanya mimpi)
Copywriter. (berangan padahal qualification aku sipi sipi je.)

Dan, yang tidak boleh tahan,

LECTURER.

Aku dah dapat bayangkan keadaan di mana murid murid semua akan musnah masa hadapan mereka jika aku jadi cikgu/pensyarah.

Perangai sendiri dah habis bersepah, ini lagi nak ajar budak.

Oh, Lye lagi yakin, suruh jadi deejay. Kepala hotak dia.



Bukan apa, dah mula bosan duduk rumah.

No comments: