buah oren dan sos cili, hak alaaaaa.

aku tidak boleh tidur langsung akibat dua tin Redbull,
konon-konon nak stay up, sekali dah habis study,
aku tak boleh tidur.

dan sekarang terkebil-kebil.
babi Mumu dengan Akub.

okay, bagi mengisi masa lapang,
aku buka handbag, konon nak kemas-kemas.

aku check bag,
ada wallet, phone, room key, skin lotion, makeup pouch.
diatas adalah barang-barang wajib ada dalam handbag.

ada juga nota dan fail, juga pen dan pensel.
ini kerana di musim peperiksaan,
nota diusung ke sana ke mari,
tidak, bukan untuk dibaca,
lebih kepada menyedapkan hati sendiri.

tiba-tiba,
terlihat aku sebiji buah oren,
dan juga dua paket sos cili.

Lailahailallah.

mengapa ada buah oren dan sos cili dalam tas tangan aku?
apa mereka buat disitu?

alang-alang,
mengapa tidak ada chicken chop,
atau masak lemak ikan patin?

2 comments:

putihreddish said...

laaaa.yg hari2 syfa bawak buah limau dua biji kulu kilir tu x prasan ke??syfa kan mmg sentiasa berbuah.....

Syfa Nisa M said...

eh, hello. i tak main la buah limau. yuu huu.