cerita beberapa hari lepas.

rokok tertinggal dalam kereta lolipop boy, lepas tu aku pun terlupa nak ambil. dan seperti biasa, dengan bodoh selautnya aku pergi beli rokok baru pack 20 pula tu. bila dah tersedar, tak tahu apa mahu buat dengan rokok yang lama, nak bagi orang, semua sombong sebab dah ada rokok sendiri. ain suruh bagi dekat SULUH. aku pun bagi je la melalui yaakub, dengan bernota-notanya, berpantun dua kerat bagai.

esoknya kami terserempak depan kuliyyah, dari jauh dia laungkan "thank you".
okay, SULUH adalah crush baru.

persoalan sekarang, adakah aku terlalu berangan tinggi awan, kalau hendakkan SULUH SULTAN AKHBAR, seorang tahfiz dari indonesia, berwajah penuh cahya walau tidak mencapai tahap piawaian, yang bangun pagi seawal jam 5 sebab mahu mengulangkaji, yang fasih bahasa arab dan selalu tolong ain dan aku buat kerja sekolah through the phone, dan juga merupakan anak seorang menteri besar jogjakarta.

agak melampau kan selera aku si kambing hitam yang kurang serba serbi.

oh, ah, kurang ajar laa korang gelakkan nama dia.

3 comments:

Mumu said...

I am not lolipop ok...
Hahahahah..Dah kelakar ank buat cmaner??!!

bokbon said...

la..suluh sultan akhbar tu nama orang rupanya,..

Syfa Nisa M said...

mu, haha. lolipop comel kot!!!
bokbon, iye, nama orang. T.T