selalu hidup dengan komplen yang kerap tak?

beberapa hari lepas puan shikin cakap,

"adik, kau gemuk lah sekarang, dulu dah elok kurus sikit."

aku cuba tangkis permulaan perbualan ni dengan,

"senang hati, makan la banyak-banyak."


aku akan mula diet bila aku rasa badan aku berat, bukan bila aku rasa nak kurus.
aku selalu mimpi hendak kurus, tapi tak pernah fikir nak usaha nak kurus. sebab aku rasa usaha banyak pun tidak guna, kesan nya mungkin tidak cukup menggembirakan aku.

aku memang tidak boleh kurus, itu fakta.

aku teringat kata-kata khairil bila aku diet dulu,

"diet kills your inner beauty, honey."

words of wisdom yang aku post dekat headline myspace, dulu-dulu.

jadi, sayu mana pun aku lihat lelaki mendampingi perempuan-perempuan kurus, terliur mana pun aku lihat baju-baju cantik yang tidak muat, atau sedih mana pun aku bila dengar orang kadang-kadang mengumpamakan aku dengan haiwan liar yang besar,

aku rasa badan besar ini tidak pernah kecewakan aku dalam hidup.

teng tereng.

No comments: