edisi senyum lebar #001





amoi mata sepet dua orang ini adalah apa yang tertinggal selepas pembubaran the cardigans lama dahulu.

gadis pertama:

ajie, amoi datang dari sarawak. beliau teman rapat aku sejak 2 tahun lepas. kami mula baik bila bilik aku dan biliknya berdepan ketika di matrik. banyak benda aku kongsi dengan beliau, beliau penyimpan saham hati aku terbesar buat masa ini. walaupun aku selalu terasa hati dengan dia bila dia asyik dengan bf artis nya itu, tetapi kasih sayang gua memang tak penah putus untuk lu la nyot.

gadis kedua:

hanna, amoi sungai buluh ini juga rakan baik aku sejak dua tahun lepas. kronologi perkenalan kami sama seperti aku dan ajie, sebab beliau roomate dan kawan baik ajie. aku suka beliau yang nerd, sila rujuk beberapa entri di bawah, list orang-orang terhot bagi aku, beliau ada di tangga ke sembilan.

tujuan aku selitkan mereka ke dalam inti ruangan aku ini adalah, untuk menyatakan kepada dunia, (you know you love me,) bahawa suatu masa dahulu, sisa-sisa aku mereka bawa kemana sahaja demi melihat aku ini hidup semula. bukan yang lain tidak membantu, malah yang lebih banyak membantu juga ada, cuma, mereka di highlight kan, kerana separuh diri mereka aku pegang untuk berada dalam keperitan itu.


btw, siapa yang mahu kalah, walau dah terang-terang salah, ye tak amoi-amoi?

1 comment:

Anonymous said...

Lebar sungguh senyuman aku. Terima kasih syggg. HEHE. Gmba buruk tu jugak kau nak letak kan. HAHA.

xoxo