minggu lepas dan lelaki

aku berjaya buat rekod baru.tak tidur tiga hari berturut.ini first time jadi aku jakun.
minggu lepas sangat penat sampai aku lupa masa makan.tidur tak lupa tapi terpaksa lupakan.
assignment dan kuiz juga midterm juga enjoy dalam satu masa sekaligus.
minggu depan lagi akan sibuk.


sekarang aku nak cerita tentang pengalaman aku bertemu lelaki lelaki baru.
bagi aku lelaki adalah kompleks.

bulan lepas aku kenal lelaki yang separa matang.
jadi pemikiran mereka masih boleh diterima.

semalam aku kenal dengan lelaki yang hampir-hampir matang.
dan pemikiran mereka juga masih boleh diterima.

apa yang aku nak tekankan dekat sini,
lelaki sebenarnya lebih rumit dari perempuan.
aku bukan cuba jadi seksis atau feminis tapi dari apa yang aku lihat,
masalah menjadi lelaki lebih besar dan lebih elok jadi perempuan walaupun tidak laku.

tapi bila aku tengok lelaki,aku rasa nak mengawan.

No comments: